onsdag, december 26, 2007

Mellandagsrea...

...e inte min grej riktigt. Tokmycket människor som är lite smått irriterade över att det är tokmycket människor.

Det var länge sedan sist. Sist jag gick på mellandagsrea alltså. Mellandagarna brukar jag ägna åt att äta knäck och marsipan och läsa en eller två goda böcker. Vila, ta en långpromenad, krypa upp i soffan med en kopp kaffe och levande ljus omkring mig - det är toppen!
Julafton firas med familjen modell större - eller halvstor vartannat år. Jättemysigt. På juldagen firar vi med vännerna P&J och deras barn, brukar bli bio och middag. I år blev det BIo (beemovie) och middag (inte julmat!). Underbart!
Och idag blev det - trots mina lama protester - mellandagsrea i elektronikaffär... Varför har vissa prylar en förmåga att gå sönder samtidigt? Idag blev det teve och dvd. Det var sjukt mycket folk! (Varför ligger de inte hemma på soffan och käkar praliner???) Man kan inte annat än beundra personalen som med det bästa humöret svarar på alla konstiga frågor som kunderna ställer och det med ett leende.

Javisst ja, vi köpte en dammsugare också! Rekommenderad av Astma och allergiförbundet. Till dottern så att hon kan få en dammfri miljö hos sig så snart hon röjt ur garderoben. Sedan var både pengar och ork slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar