torsdag, oktober 26, 2006

Veckan som gick...

Torsdag 26 oktober
Heldagskonferens med Utbildningsgruppen i GR. Späckad dag med framtidsplanering och visioner. Från början var det tänkt som en lunch-till-lunch-konferens (det måste vara ett påhitt av någon som inte har småbarn eller inte längre har något gemensamt med sin partner...) nu gjorde vi om det till en heldag och vips kunde fler närvara!

Onsdag 25 oktober
Kommunstyrelsen leddes av Anneli Hultén (s) idag - både Göran J och Jan H hade förhinder.
På presskonferensen efteråt ville SR Göteborg ha en kommentar till att kommunen går med 800 miljoner i överskott i år också (prognos).
Skälet är bla att försörjningsstödet minskar vilket är mycket bra. Jag konstaterade också att nämnderna är väldigt försiktiga i sina prognoser vilket gör att satsningar som skulle behövas på fler förskoleplatser och satsningar i skolan inte görs. Det är inte alls bra. Vi kan tänka oss att förskottera en del av det förväntade överskottet till en ny älvförbindelse. Dessutom ser det ut som att utrymmet att sänka skatten med 25 öre nästa år finns.

Tisdag 24 oktober
Frukostmöte hos JKL. Tidigt - och jag som inte är någon morgonmänniska...
Jag pratade om framtidens Göteborg. Hur man påverkar i opposition och vilka utmaningar Göteborg står inför. Självklart kommer en Alliansregering att påverka även Göteborgarna. Det gäller att göra klart vad som är vår förtjänst och vad som är (s)-styrets fel.

Idag blev det officiellt att Frank Andersson slutar i kommunen och går till regionen. Och att sossarna fortsätter planera cykelbro och regera med miljöpartiet och vänstern.
Stackars Göteborg. Vi behöver en ny älvförbindelse under älven - för både bilar och kollektivtrafik. Högre prioritet borde en reparation av Göta Älvbron vara! Bort med förskolans köer, färre barn i grupperna, satsa tidigt på skolan, jobb istället för bidrag...
Nu känns det extra jobbigt att inte vi vann så att vi kunde få genomföra vår politik!

Träffade en rekryterare idag också (ny VD i AB Framtiden efter Kurt Eliasson)

Utbildningsnämnd på eftermiddagen. Då hade vi också fått veta att VÄNSTERN tar över skolfrågorna efter Frank. Jag saknar honom redan!!!

Måndag 23 oktober
Göteborgsregionens förbundsstyrelse i Partille hela dagen.
Träffade också en rekryteringskonsult från ManPower (Ny förbundsdirektör ska rekryteras efter Bibbi Carlsson).

Lördag 21 oktober - Söndag 22 oktober
Juniorcupen 2006 - en rikstäckande gymnastiktävling som GF Kennedy anordnade i helgen på Frölunda Kulturhus. Linnea och jag var funktionärer båda dagarna. Jag var speaker.
Stefan G (min IT-vän) kom fram efteråt och undrade om jag är överallt... sist vi sågs stod jag i valstugan :) Själv var han där och tittade på kusinen som tävlade för Brommagymnasterna (mycket duktiga). Vann gjorde Stockholm Top Gymnastics. Kennedy blev bästa göteborgslag men tog sig inte till finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar