tisdag, mars 28, 2006

1100 Folkpartister i Malmö

Fredag - söndag arrangerades folkpartiets kommunala riksmöte i Malmö.

Joel krävde att få följa med! Bo på hotell med mamma och få hur mycket uppmärksamhet som helst passar honom... :)

Fredagen inleds efter lunch med särskilda konferenser för gruppledarna, personal och förtroendevalda. Joel och jag har gjort ett matstopp på den skotska gourmetrestaurangen (Mc Donalds) inne i Malmö. Jag gör en idiotisk grej. När jag ska tvätta av händerna tar jag av mig min ring och lägger på handfatet. Där ligger den kvar när jag går ifrån toaletten! Dessvärre gör den inte det när jag 1 timme senare upptäcker att jag glömt den...

Maria Arnholm som var Bengt Westerbergs högra hand i 11 år berättar om de 3 val hon jobbade i hetluften. Mycket tänkvärt - har en känsla av att denna valrörelsen kommer att bli tuff!

Fredag kväll äter vi en underbar middag hemma hos Ewa Bertz, regionråd i region Skåne.

Lördag morgon - innan riksmötet öppnas - är vi 30 st som har mediaträning. Alltid nyttigt att behöva se sig själv på film...

Sofia Källgren inleder med vacker skönsång - och avslutar med en sång tillägnad Lars: It's now or never... (allmänt jubel!) Lars tal innehåller 3 vallöften.
Leijonborg lovade:
1. Färre i utanförskap
2. Färre utslagna i skolan
3. Färre gamla i vårdköer

Lördagens höjdare var Erik Ullenhag! I gott sällskap av Marit Paulsen och Thyra Frank (föreståndare för ett äldreboende i Danmark). Erik är en fantastisk talare - han kommer att gå långt! Det har jag sagt sedan jag träffade honom på ett klubbmöte i fpu Uppsala i slutet av 80-talet...!

Får frågan av P-A Rehn på GP om vilka ministerposter fp vill ha: Jag svarar Jan Björklund som utbildningsminister.
(Vi är inte alltid överens - men han har satt fokus och ljus på skolan - det behövs!)

Festen på lördag kväll på Slagthuset blir stillsam. Joel har bottnat med en pytt i panna på hotellet med Felix och Molly - han somnar mitt i underhållningen. Anna Lena Brundin var annars så rolig att tårarna rann!

Söndagen
Jan Björklund håller tal och sedan har han bjudit in Anna Ekström, SACO, Hans Albin Larsson, historiker och Ebba Witt Brattström till ett panelsamtal. Intressanta synpunkter... (ska se om jag hittar en bra länk här...)

Karin Pilsäter hälsas välkommen tillbaka med en mycket varm applåd! Hon håller ett anförande om flit, förkovran och företagande.
Joel ser på dvd utanför stora salen och trivs med att vara i centrum!
====
uppdaterad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar