måndag, februari 13, 2006

PT

Hur ska man få tiden att räcka till träning? Arbetsveckan ligger på 50-60 timmar. 3 barn med sina aktiviteter och gärna ett socialt liv också. Stillasittande jobb, oregelbundet matintag, kronisk bihåleinflammation, tråkigt mycket övervikt och en soffa som är ett magnetfält. Ja, ni kanske inte har den modellen. Men om man väl satt sig i den kommer man inte upp igen...

Det senaste halvåret har jag varit stödmedlem på Hagabadet. Nja, det är inte en form av medlemskap de egentligen har men om man inte tränar men betalar varje månad så är det väl det man är?

Ursäkterna för att inte träna är hur många som helst men jag har nu vänt på det:
Varje tränad timme är en investering i mitt välbefinnande!

Så idag knallade jag faktiskt iväg. Har bokat tid med en personlig tränare. Mathias.
Han tyckte inte det var illa. Han kände igen mig ifrån klasserna (vilken fin människa!) och han hade precis rätt attityd. Jag fick cykla i 10 min, kliva upp på vågen - inte roligt - och mäta längd och midja.
Om man ser det positivt har jag inte ökat på längden!

Sedan gick vi ner i det klassiska gymet. Han satte ihop ett program anpassat till mig som jag ska köra 2 ggr i veckan + promenader 2-3 ggr och gärna ett konditionspass på Hagabadet.

Känner mig riktigt upprymd! Trots de tråkiga värdena - nu kan det ju bara bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar